Verksamheter berättar
Inspiration och fakta
Metoder och stöd
Här berättar olika verksamheter om varför de förändrat ett arbetssätt och på vilket sätt de jobbar nu.
Med behovsanpassad årskontroll prioriteras personer som behöver mest hjälp med sin kroniska sjukdom.
Med hjälp av smart tidsbokning styr de besöken så att de bättre matchar patientens behov
Men för många patienter har den digitala utbildningen fungerat bättre än att ses fysiskt
Kommunikationsplattan är ett komplement för att kunna vara närvarande hela tiden – även på distans.
När patienterna inte fick komma till mottagningen längre blev lösningen ett digitalt bibliotek av filmer.
Här får patienterna styra på vilket sätt de vill ta kontakt med vårdgivaren.
När covid-19 slog till gick de från fysiska till digitala patientmöten på bara två dagar.
Nu jobbar nästan alla barnmorskor på de 32 enheterna både digitalt och fysiskt.
Därför ersatte de sin fysiska drop-in med frågeformulär och chattsamtal.
Nu når mottagningen fler sedan de började med chattsamtal och videomöten.