Så fungerar det
Med stöd av frågeformulär som anpassas beroende på vilka svar som ges, ringas sökorsak in och ärendet kan direkt hanteras av rätt profession som med hjälp av svaren på kort tid kan göra en bra första bedömning. Informationen kan ligga till grund för fortsatt bedömning via chattsamtal, videomöte eller ett fysiskt besök. Oavsett så kan vårdens olika professioner utgå från samma information och bidra med sin kompetens. Många kontakter som inleds med en digital triagering kan lösas direkt i inledande chatt med exempelvis tips på egenvård eller bedömningar som ersätter ett fysiskt besök eller videomöte helt och hållet.
Tips och idéer
När olika arbetssätt, som till exempel digital triagering och chatt, kombineras skapas helt nya förutsättningar för att möta patienter på ett effektivt och flexibelt sätt.

Exempel på hur arbetssättet används
Kort guide med praktisk hjälp
Att byta arbetssätt behöver inte vara särskilt svårt. Men det finns några saker som är bra att tänka igenom innan ni sätter igång processen.
Har du idéer eller frågor
Mejla oss gärna på jobbadigifysiskt.hsf@regionstockholm.se så kan vi tillsammans utveckla och förbättra webbplatsen. Tack för ditt engagemang.